Zo maak jij jouw bedrijf bekend! 0

Auto met Bedrijfs Reclame

Bedrijven, er zijn er miljoenen op de wereld en soms wel honderden in dezelfde branche. Het is dan ook lastig om ervoor te zorgen dat klanten voor jou kiezen. Ten eerste moet je jezelf natuurlijk zoveel mogelijk onderscheiden van de rest. Als je iets unieks aanbiedt, een niche product, dan komen klanten al snel bij jou. Maar, ze moeten je wel kunnen vinden. Daarom bespreken we in dit artikel, hoe jij jouw naam nog meer kunt verspreiden. 

Visitekaartjes

Het lijkt misschien erg ouderwets, maar er is nog steeds veel vraag naar. Zorg daarom altijd dat je een visitekaartje afgeeft als je een klant gesproken hebt. Zo kunnen ze nog altijd contact opnemen met jou als ze toch interesse hebben in jouw producten of diensten. Met name met diensten geldt ook dat het handig is om na de service een visitekaartje af te geven. De klant in kwestie heeft er dan wel niks meer aan want zijn huis is bijvoorbeeld al geschilderd door jou, maar dat kaartje kunnen zij wel weer afgeven aan de persoon die op visite komt en die interesse heeft in jouw werk. 

Mond-tot-mond reclame

Eigenlijk moet je de meeste klanten halen uit mond-tot-mond reclame. Zijn mensen tevreden? Dan raden zij jou weer aan bij een ander. Je ziet in de tijd van nu dat bijna iedereen op social media zit. Dus zijn ze blij met hun nieuwe overkapping of hun net gelegde tegelvloer? Grote kans dat ze dit ergens op het internet laten weten. Hopelijk zien genoeg vrienden dat en schakelen ze jou in om precies hetzelfde te komen maken. Zorg daarom ook altijd dat je jouw klanten tevreden houdt. De klant is immers koning en zorgt ongetwijfeld voor meer klanten voor jouw bedrijf. In combinatie met visitekaartjes werkt deze reclame natuurlijk nog beter, zo hebben ze een fysiek kaartje in hun hand, waar ze steeds terug naar toe kunnen grijpen. Wie weet krijg jij binnenkort een telefoontje van een potentiële klant. 

Rijd reclame voor jezelf

Mensen moeten zien dat jouw bedrijf bestaat, dus een logo is een must op jouw auto. Verder kun je natuurlijk nog een website toevoegen en eventuele andere contactgegevens. De diensten erop vermelden doen het ook altijd goed. Zorg er dus voor dat je coole auto stickers op je auto plakt, zodat je zichtbaar bent voor (potentiële) klanten. Wie weet word je binnenkort gebeld voor een klus, omdat ze jouw auto zagen staan bij de lokale supermarkt. Dat is toch mooi meegenomen?

Zorg voor connecties

Net zoals mond-tot-mond reclame zijn connecties ook belangrijk. Stel je kent iemand in dezelfde branche, dan kunnen zij jou bijvoorbeeld aanbevelen bij een klant. Als je bijvoorbeeld een tegelzetter bent en je hebt een vriend die stukadoor is. Grote kans dat ze via hem bij jou terecht komen, omdat ze heel het huis willen renoveren. Dit geldt natuurlijk ook andersom. Als jij een hovenier bent en mensen zoeken iemand die een schutting kan plaatsen, heb jij misschien ook een contact die je kunt doorsturen. Zo help je een vriend aan een nieuwe klus en zullen mensen jou ook aanraden aan een ander, want jij hebt ervoor gezorgd dat ze meteen iemand hadden, zonder lang te hoeven zoeken. Ook dat is een stukje service dat je dan levert. 

Dit bovenste is natuurlijk een stuk mond-tot-mond reclame, maar je kunt ook connecties zoeken waar jij jouw flyers, folders of visitekaartjes mag neerzetten. Misschien wil de plaatselijke houthandelaar, jouw schutting zet bedrijf wel promoten. 

Zorg voor een showroom

Als je dure producten verkoopt is een showroom echt een must. Mensen zijn toch geneigd om het product te zien en te voelen. Zo’n pand hoeft natuurlijk niet groot te zijn. Zolang je de producten maar aan de klant kunt laten zien. Zorg ook dan weer dat je zichtbaar bent. Een klant moet jou gemakkelijk kunnen vinden. Dit los je bijvoorbeeld op door een reclamebord voor de deur, een sticker op het raam of een banner op de gevel. Ook in de showroom, moeten de mensen wel het gevoel hebben dat ze bij jou aan het goede adres zijn. Leuke muurstickers zijn daarvoor bijvoorbeeld de oplossing. Hang bijvoorbeeld een sticker op met jouw logo of de producten die ze bij jou kunnen bestellen.

Previous ArticleNext Article
INSPIRATIE ·

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *